reIMAGINE cu Izabela Corina Juncu

Izabela Corina Juncu este consultant independent în parfumeria de nișă și fondatoarea “Notorious Stories – un club exclusivist care organizează evenimente speciale, într-o atmosferă de lux și bun gust, pentru iubitorii de parfumuri, produse de înfrumusețare și wellbeing. 

Izabela reprezintă cu succes generația “millenials”, tineri ambițioși, încrezători în forțele lor și cu un potențial uriaș de dezvoltare.  

Dornică de noi realizări, Izabela a avut curajul de a-și schimba radical cariera, ieșind din rigiditatea sistemului bancar. Entuziastă și optimistă, și-a urmat chemarea, cu îndrăzneală și pasiune, spre o lume a frumosului, în care s-a integrat cu grație și naturalețe. 

Alegerile din prezent îi exprimă stilul, personalitatea și pasiunile, ca model și inspirație pentru cei care o urmăresc cu fidelitate.

Este activă în social media, unde și-a creat un profil surprinzător, cu postări inedite, într-o dinamică energică și incitantă. 

Povestea ta a început pe când aveai 8 ani şi încă se scrie în prezent, când ai ajuns consultant în parfumeria de nişă. De ce ai ales acest domeniu şi nu altul?

Într-adevăr, aşa cum spuneai, parfumurile s-au întipărit de timpuriu în mintea mea de copil, lăsând o amprentă indelebilă. Cu toate acestea, când a venit vremea să îmi aleg facultatea, am optat pentru ceva mai pragmatic. Şi, într-un fel, nu mă pot plânge: ca absolventă a Facultăţii de Drept a Universităţii din Bucureşti, am acumulat experiență în domeniul financiar bancar, legal & managerial de 10 ani. Tranziţia la domeniul parfumeriei de nişă s-a produs acum doi ani, când am realizat că fiecare câștig pecuniar obţinut nu avea acea aromă autentică pe care o îmbracă pasiunea. Acum simt că trăiesc mult mai plenar, deşi de multe ori am impresia că muncesc mult mai mult ca înainte. Faptul că am ales să mă dedic pasiunii mele mă face să duc o viaţă mai împlinită atât pe plan personal, cât şi pe plan profesional. Mai mult, mă consider norocoasă şi sunt recunoscătoare pentru faptul că am reuşit să refac puntea cu copilăria mea, și pentru că îmi pot trăi, iată, pasiunile din copilărie cu mintea şi corpul unui adult.

Ce este parfumeria de nişă?

Parfumeria de nişă e o călătorie olfactivă care nu cunoaşte limite, e un drum pe care îl parcurgi pentru că e mai important decât destinaţia în sine. Dar ca să dau o definiţie mai clară: parfumeria de nişă este un domeniu care include o gamă selectă de parfumuri produse de case cu tradiţie şi care nu sunt destinate producţiei, respectiv consumului în masă. Este un domeniu elitist, dar care, odată ce ai pătruns în el, te ajută să înțelegi mult mai bine secretele unui parfum de calitate. Trebuie, aşadar, să facem diferența între industria parfumeriei de nişă şi cea a parfumeriei comerciale.

Cum decurge o consultanţă?

Consultanţa în parfumeria de nişă este concepută ca o experienţă personală, axată pe preferinţele clientului.

În primă fază, clientul primește un formular cu 9 întrebări menit să traseze spectrul său olfactiv.

Testez apoi curiozitatea clienţilor mei prin prezentarea unor parfumuri total opuse ca identitate olfactivă deoarece îmi place să îi provoc.

Totodată, testăm 5 parfumuri din brand-urile alese de client, dar alegem să probăm pe piele doar 3 din cele mirosite.

E important ca evoluţia transformării ingredientelor pe pielea clienţilor să fie urmărită îndeaproape. Într-un final, scopul meu este să îi ajut pe clienţi să descopere 3 parfumuri pe care să le poarte la diverse activităţi sau momente din viata lor, ţinând, bineînţeles, cont şi de preferinţele lor olfactive. 

Sunt parfumuri a căror valoare ajunge la peste 200.000 de dolari. Ce anume crește valoarea unui parfum?

Valoarea unui parfum este dată de mai mulţi factori. Am fost invitată la una dintre cele mai importante case de parfumerie de nişă, Clive Christian (No.1 Imperial Majesty) din lume, intrată în Guinness Book cu titulatura de „Most expensive perfume (commercially available)”.

Într-adevăr, acea creaţie a ales un diamant pe post de sticlă de parfum şi, totodată, concentraţia parfumului a depăşit 35%.

Preţul ridicat al anumitor parfumuri este influenţat în mare parte de marii artizani parfumieri, alegerea ingredientelor şi locul de provenienţă a acestora, ambalajul şi centrele de distribuţie.

Cât de important este designul sticlei de parfum?

Pentru mine, personal, nu designul sticlei de parfum este important, ci mai degrabă juice-ul, elixirul din sticluţă reprezintă adevărata comoară.

Sunt însă clienţi care pun un accent deosebit pe primul detaliu, şi nu trebuie ignorat faptul că majoritatea sticlelor de parfum din parfumeria de nişă au un design sublim. În măsura în care experienţa olfactivă trebuie ambalată şi într-o experienţă vizuală satisfăcătoare din punct de vedere estetic, putem spune cu siguranţă că design-ul joacă un rol important. Design-ul te ajută să anticipezi pe un alt plan plăcerea de a purta respectivul parfum. Totodată, sugerează ideea că a purta un parfum nu se reduce doar la aspectul olfactiv, ci e mai degrabă o experienţă totală, care mobilizează şi alte simţuri ale individului.

Există lucruri pe care le putem include în rutina noastră zilnică şi care pot face ca parfumul pe care-l folosim să fie mai persistent?

Da, multe chiar. Hidratarea adecvată a pielii ar fi unul dintre acestea. Apoi folosirea unei creme de corp din aceeaşi gamă cu parfumul pentru a da coerenţă miresmei. De asemenea, şi o cremă de corp hidratantă fără miros poate fi utilă aici.

De recomandat ar mai fi folosirea complementară a produselor din gamele parfumurilor de nişă, de pildă sprayul pentru păr, destinat în acelaşi timp şi îngrijirii podoabei capilare. Prin urmare, da, şi un spray pentru păr bine asortat poate conferi persistenţă parfumului pe care alegem să îl purtăm. 

Ce părere ai despre studiile/părerile conform cărora mirosul natural al fiecăruia, care se presupune că este extrem de seducător fără ca noi să conștientizăm acest lucru, este de fapt în perioada modernă acoperit de aromele tuturor cosmeticelor pe care le folosim zilnic?

Opinia mea legată de acest aspect este neutră, deoarece alegerile fiecăruia sunt mult mai importante. Nu îmi doresc sa schimb cutuma personală a fiecăruia. 

Parfumurile contemporane acoperă un spectru larg de preferinţe, de la parfumuri fără alcool până la parfumuri cu ingrediente naturale extrem de preţioase.

Cât de mult contează povestea gândită de parfumier versus povestea pe care fiecare și-o creează purtând un parfum anume, probabil îndeaproape legată de memoria olfactivă?

Aş începe prin a puncta că povestea din spatele parfumurilor de nişă este extrem de relevantă, deoarece fiecare casă de parfumerie de nişă îşi propune să livreze un anumit context consumatorilor. Consider că alegerea parfumului potrivit pentru fiecare este direct legată de percepţia personală cu privire la un brand sau altul.

De exemplu, dacă utilizaţi un parfum de foarte mulţi ani, cel mai probabil veţi avea deja o serie de amintiri conturate în jurul acestuia. Nu vorbim aici doar de miros, ci şi de modul în care mirosul ne ajută să reconstituim ideea de spaţiu şi timp, mai precis nişte locuri, evenimente, persoane cu care împărţim amintirile respective etc. Brand-urile pe care eu le reprezint actualmente sunt atât de senzuale şi de engimatice încât clienţii mei devin de-a dreptul fascinaţi de poveştile din spatele lor. 

Cum îţi poţi educa simţul olfactiv?

Deja cuvântul „a educa” este esenţial aici: vorbim de foarte mult exerciţiu şi autodisciplină. Trebuie să ne obişnuim să mirosim orice în jurul nostru, de la condimentele utilizate în preparatele culinare până la parfumurile pe care le aveţi deja în colecție. Nu ar fi rău să încercaţi să ghiciţi condimentele şi să le identificaţi rând pe rând, orientându-vă în funcţie de piramida olfactivă a ingredientelor din parfumul vostru.

Cum ţi s-a schimbat viața de când a început pandemia?

Am fost nevoită sa transpun toate consultaţiile în mediul online şi să găsesc mijloace inovative de a reproduce impactul parfumului asupra noastră. Într-un fel, am fost nevoită să traduc senzaţii olfactive folosindu-mă de imagini vizuale. A fost destul de provocator şi neobişnuit, căci este aproape imposibil să descrii mirosul unui amalgam de ingrediente. Mirosul specific al unui parfum poate fi descris în termeni generali, dar de la un punct încolo, el trebuie trăit la propriu pe propria piele. La intersecţia cu un miros sublim, limbajul însuşi se evaporă.

Ce ţi-a lipsit cel mai mult în această perioadă de #StaiAcasa? Un om, un gest, un loc, șamd.

Cel mai mult mi-a lipsit Parisul, e un loc în care mă simt ca acasă. Mai precis, oamenii dragi pe care i-am cunoscut acolo şi, desigur, vizitele nepreţuite din boutiq-urile de parfumerie de nişă.

Când vom ieşi din pandemie, cum crezi că vom fi? Cu ce învăţăminte crezi că ar trebui să rămânem în urma acestei perioade?

Cred că pandemia este o lecţie pentru toţi, dacă ne gândim că trendul de îngrijire personală a fost mai accentuat ca niciodată. Campaniile de marketing ale brand-urilor de parfumerie de nişă au sfătuit oamenii să folosească parfumuri inclusiv în casă, tocmai pentru a le schimba starea de spirit şi pentru a-i ajuta să conştientizeze rolul extrem de important al parfumurilor şi miresmelor plăcute în viaţa noastră. În sfârşit, poate chiar faptul că unul dintre simptomele noului coronavirus constă în pierderea mirosului ne-a arătat că trebuie să preţuim mult mai mult ceea ce mirosim.

Author: reimagine